Publications Revue non exhaustive des publications du CIRST depuis 2011
Acosta, J., Cherrier, B., Claveau, F., Fontan, C., Goutsmedt, A. et Sergi, F. (2023). Six decades of economic research at the bank of england.
- Beaudry, C., Prozesky, H., St-Pierre, C. et Mirnezami, S. R. (2023). Factors that affect scientific publication in Africa-A gender perspective. Front Res Metr Anal, 8, 1040823.
- Bégin-Caouette, O., Hazoume, O. F. et Berthiaume, D. (2023). Démocratiser l’accès à une expérience internationale à l’aide du numérique. Pédagogie Collégiale, 36(2), 50-60.
Bolduc, G. et Angleraux, C. (2023, Jun 29). Claude Bernard's non reception of darwinism. Hist Philos Life Sci, 45(3), 29.
Claveau, F., Roy, J.-H. et Santerre, O. (2022). Science virale : Comment la covid-19 a changé la représentation médiatique de la science.
Consolim, M. et Mosbah-Natanson, S. (2023). Entre sociologie et socialisme : La correspondance rené worms –georges renard. Les Études Sociales, 177(1), 277-303.
Fatah, L. (2023). Twitter ou l'avènement d'un « frankenstein 2.0 » ? L'impact des géants de la technologie sur la société et le poids des gouvernements face aux dérives technologiques. Canadian Journal of Political Science, 1-10.
Gingras, Y. (2023). Plagiat : Les stratégies de déni et de contournement. Intersections, . Intersections, 6(1), 16-18.
Kao, M., Mayo, D. G. et Shech, E. (2023). Introduction to recent issues in philosophy of statistics: Evidence, testing, and applications. Synthese, 201(4).
Larregue, J. et Warren, J.-P. (2023). From a multicultural to a multiracial society? Some trends in current research. Canadian Issues, 19-23.
Larregue, J., Lebaron, F., Perdry, H. et Robette, N. (2023). Eurythmics or xenakis? Cultural tastes (are not made of genes): Comment on jæger and møllegaard, “where do cultural tastes come from? Genes, environments, or experiences”. Sociological Science, 10, 454-466.
- Lefebvre, M.-E., Maltais, E., Bégin-Caouette, O., Jones, G. A., Stephenson, G. K. et Metcalfe, A. S. (2023). La Correspondance entre des caractéristiques sociodémographiques de professeur·e·s universitaires canadiens sur la collaboration et la coécriture de publications avec des collègues internationaux. Comparative and International Education, 51(2), 127-140.
Malaterre, C. (2023). What are ribozymes for? Arguing for function pluralism. Dans J. Gayon, A. de Ricqlès et A. C. Dussault (dir.), Functions: From organisms to artefacts (p. 265-280). Cham: Springer International Publishing.
Malaterre, C. et Lareau, F. (2023). The emergence of astrobiology: A topic-modeling perspective. Astrobiology, 23(5), 496-512.
Méthot, P.-O. (2023). Jacob vs. Monod on the natural selection of ideas. HOPOS: The Journal of the International Society for the History of Philosophy of Science.
Millerand, F., Delias, L., Coutant, A. et Fortier, M.-S. (2023). À la recherche du citoyen « ordinaire », les publics imaginés de l’ouverture des données publiques au niveau municipal. Les Enjeux de l’Information et de la Communication, 23(4), 109-129.
Mishra, S., Walker, J. D., Wilhelm, L., Larivière, V., Bubela, T. et Straus, S. E. (2023, Jul 24). Use and misuse of research: Canada's response to covid-19 and its health inequalities. BMJ, 382, e075666.
- Moulin, S. (2023). Cultural and outdoor activities in Canada: Who does what? Can Rev Sociol, 60(1), 53-68.
- Ouimet, M., Beaumier, M., Cloutier, A., Côté, A., Montigny, É., Gélineau, F., Jacob, S. et Ratté, S. (2023). Use of research evidence in legislatures: a systematic review. Evidence & Policy, 1-18.
Paquet, V., Van Bellen, S. et Larivière, V. (2023). Mesure de la proportion de publication en libre accès au canada, un portrait national. Documentation et bibliothèques, 69(2).
- Pavlinova, P., Lambert, C. N., Malaterre, C. et Nghe, P. (2023). Abiogenesis through gradual evolution of autocatalysis into template-based replication. FEBS Lett, 597(3), 344-379.
Pelletier, L., Bégin-Caouette, O., Stephenson, G. K., Jones, G. A. et Metcalfe, A. S. Studying the gender gap in academic research production among canadian university professors using the multilevel approach to gender inequalities framework. Studies in Higher Education, 1-16.
Pelletier, R. (2023). Les géographes du québec et la question professionnelle : Essai d'interprétation sociohistorique, 1945–2000. Canadian Geographies / Géographies canadiennes.
Poitras, C. et Larivière, V. (2023). Research mobility to the united states: A bibliometric analysis. Scientometrics, 128(4), 2601-2614.
Prom Tep, S., Millerand, F. et Parada, A. (2023). Accès à la justice et inclusion numérique : Au-delà des enjeux technologiques. Canadian Journal of Law and Society / Revue Canadienne Droit et Société, 38(2), 201-222.