Publications Revue non exhaustive des publications du CIRST depuis 2011
- Larivière, V. (2017, 18 mai). La recherche québécoise : mesurer l'étendue du retard. Découvrir, chronique Les mesures de la recherche.
Larivière, V. et Sugimoto, C.R. (2017, 20 mars). La fin du fossé de ''genre'' en recherche? Si seulement c'était vrai...Découvrir, chronique Les mesures de la recherche.
Paul-Hus, A. et Larivière, V. (2017, 11 janvier). Individuelles les sciences sociales? Et si on comptait les « remerciés »?. Découvrir, chronique Les mesures de la recherche.
- Archambault, A., Mongeon, P. et Larivière, V. (2017). On the effects of the reunification on German researchers’ publication patterns. Scientometrics, 111(1), 337-347.
- Bégin-Caouette, O., Schmidt, E.K. et Field, C.C. (2017). The perceived impact of four funding streams on academic research production in Nordic countries: the perspectives of system actors. Science and Public Policy, 44(6), 789-801.
Bélanger, S., Veilleux, S. et Tremblay, M. (2017). A Conceptual Framework on the Role of Creativity in Sustaining Continuous Innovation in New Product Development. International Journal of Product Development, 21(2/3), 190-211.
- Burns, K., Levin, A., Fowler, E., Butcher, L., Turcotte, M., Makarchuk, M., Macaluso, B., Larivière, V. et Sherman, P. (2017). The KRESCENT Program (2005-2015): An Evaluation of the State of Kidney Research Training in Canada. Canadian Journal of Kidney Health and Disease, 4, 1-9.
- Castro Colina, L. et Montpetit, É. (2017). The Role of Scientific Excellence in the Changing Meaning of Maize in Mexico. Review of Policy Research, 35(1), 12-30.
- Claveau, F. et Grenier, O. (2017). The Variety-of-Evidence Thesis: A Bayesian Exploration of its Surprising Failures. Synthese, 196(8), 3001-3028.
- Dias da Silva, P. et Heaton, L. (2017). Fostering digital and scientific literacy: Learning through practice. First Monday, 22(6).
Doray, P. et Manifet, C. (2017). La professionnalisation des universités par la formation continue des adultes : une comparaison Québec-France. Formation emploi, 138(2), 139-163.
- Doray, P., Groleau, A. et Lessard, C. (2017). Le paradoxe du développement de la sociologie de l’éducation au Québec. Éducation et sociétés, 40(2), 145-166.
Dussault, A.C. et Bouchard, F. (2017). A persistence enhancing propensity account of ecological function to explain ecosystem evolution. Synthese, 194(4), 1115-1145.
Gingras, Y. et Khelfaoui, M. (2017). Assessing the effect of the United States' citation advantage on the other countries' scientific impact as measured in the Web of Science (WoS) database. Scientometrics, 114(2), 517-532.
- Haskell, N., Veilleux, S. et Béliveau, D. (2017). Functionnal and Contextual Dimensions of INVs’ Alliance Partner Selection. Journal of International Entrepreneurship, 14(4), 483-512.
- Jones, S. et Latzko-Toth, G. (2017). Out from the PLATO cave: uncovering the pre-Internet history of social computing. Internet Histories : Digital Technology, Culture and Society, 1-2(1), 60-69.
Klein, A. (2017). Le mythe des deux solitudes. Des relations entre les psychiatres francophones et anglophones dans le Montréal des années 1950. Bulletin canadien d'histoire de la médecine, 34(1), 1-26.
- Larregue, J. (2017). Conservative Apostles of Objectivity and the Myth of a ''Liberal Bias'' in Science. The American Sociologist. 49(2), 312-327.
- Larregue, J. (2017). The long hard road to the doability of interdisciplinary research projects: the case of biosocial criminology. New Genetics and Society, 37(1), 21-43.
- Maria Gloria da Silva, S., Kamanzi, P.C. (2017). Evasão escolar no Ensino Secundário em Quebec (Canadá). Cadernoscenpec pesquisa e açao educacional, 7(2), 28-59.
- Mongeon, P., Smith, E., Joyal B. et Larivière, V. (2017). The Rise of the Middle Author: Investigating Collaboration and Division of Labor in Biomedical Research using Partial Alphabetical Authorship. bioRxiv.
- Montpetit, E. et Lachapelle, E. (2017). New environmental technology uptake and bias toward the status quo: The case of phytoremediation. Environmental Technology & Innovation, 7, 102-109.
- Montpetit, É. et Lachapelle, E. (2017). Policy learning, motivated scepticism, and the politics of shale gas development in British Columbia and Quebec. Policy and Society, 36(2), 195-214.
Moulin, S. (2017). Une nouvelle génération d’inégalités dans les parcours de vie? Tensions sociales et genrées. Jeunes et société, 2(2), 23-49.
- Moulin, S., Verdier, E., Doray, P., Prévost, J.G. (2017). Quantification du décrochage scolaire au Québec et en France : effets de perspective et jeux d’échelle. Sociologie et société, 49(2), 299-325.