Publications Revue non exhaustive des publications du CIRST depuis 2011
Gingras, Y. (2024). Les « intermédiaires » de la recherche. Pour la science, (562), 22.
Akbaritabar, A., Castro Torres, A. F. et Larivière, V. (2024). A global perspective on social stratification in science. Humanities and Social Sciences Communications, 11(1).
Arpin, M.-L., Leclerc, S. H. et Lonca, G. (2024). The Circular Economy (CE) Rebound as a Paradox of Knowledge: Forecasting the Future of the CE–IoT Nexus through the Global E-Waste Crisis. Sustainability, 16(15).
Baril, D. et Doray, P. (2024). Le droit à l’éducation : son exercice pour les adultes. Droits et libertés, 42(2), 48-50.
Bégin-Caouette, O., Béland, S., Karram Stephenson, G., Jones, G. A. et Metcalfe, A. S. (2024). Travail universitaire et diversité institutionnelle au Canada. McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill.
Bégin-Caouette, O., Papi, C. et Benhassine, E. (2024). La recherche en français au coeur des dynamiques de concurrence internationale : la perspective des chercheurs québécois. Enjeux et société, 11(1), 52-80.
Belkacemi, R., Veilleux, S. et Roy, M.-J. (2024). Board of directors and innovation: A state-of-the-art review from a contingency perspective. Canadian Journal of Administrative Sciences / Revue Canadienne des Sciences de l'Administration.
Enel, L., Millerand, F. et Aurousseau, C. (2024). Être chauffeur Uber : les enjeux de santé d’une organisation du travail atomisante et paradoxante. Communication & management, 21(1), 23-40.
Gingras, Y. (2024). De quoi les scientifiques sont-ils responsables ? Pour la science, (559), 22.
Gingras, Y. (2024). Évaluation par les pairs… et par le marketing. Pour la science, (561), 22.
Gingras, Y. (2024). Le prix des preuves. Pour la science, (558), 22.
Gingras, Y. (2024). L’art de vulgariser le doute. Pour la science, (557), 22.
Gingras, Y. (2024). L’« Anthropocène », science ou convention ? Pour la science, (560), 22.
Gingras, Y. (2024). Promouvoir et protéger la liberté universitaire. Le cas du Québec. Communications, 114(1), 141-159
Gingras, Y. (2024). Qui paiera la « science ouverte » ? Pour la science, (556), 22.
Klein, A. (2024). Charlotte Tassé (1893-1974), la voix oubliée des gardes-malades canadiennes-françaises. Histoire Québec, 30(1), 11-14.
Klein, A. (2024). Le webdocumentaire au service de l’histoire de la santé mentale. Conserveries mémorielles, (26).
Kozlowski, D., Monroe-White, T., Larivière, V. et Sugimoto, C. R. (2024). The Howard-Harvard effect: Institutional reproduction of intersectional inequalities. Journal of the Association for Information Science and Technology, 75(8), 869-882.
Lamirel, J.-C., Lareau, F. et Malaterre, C. (2024). CFMf topic-model: comparison with LDA and Top2Vec. Scientometrics, 1-19
Larregue, J. et Bourihane, H. (2024). The gendered structure of science does not transpire in an experimental vacuum. Quantitative Science Studies, 5(1), 261-263.
Larregue, J. et Lavau, S. (2024). Evolutionary Psychology and the Naturalization of Gender Inequalities. Science & Technology Studies, (sts.120625), 1-14.
Lemor, A. et Montpetit, É. (2024). Exploring the role of uncertainty, emotions, and scientific discourse during the COVID-19 pandemic. Policy and Society, (puae010), 1-15.
Lessard, C., Doray, P., Saussez, F. et Delavictoire, Q. (2024). Faire preuve en éducation. Analyse des mémoires présentés à la consultation publique sur la création au Québec d’un Institut national d’excellence en éducation. Éducation et sociétés, 51(1), 145-166.
Limoges, C. et Méthot, P.-O. (2024). Le Traité de psychologie de Canguilhem et Planet. Situation, interprétation et portée d’un ouvrage inachevé. Philosophie, 163, 45-60.
Liu, J., Guo, X., Xu, S., Bu, Y., Sugimoto, C. R., Larivière, V., Song, Y. et Zhou, H. (2024). Understanding super-partnerships in scientific collaboration: Evidence from the field of economics. Journal of the Association for Information Science and Technology, 75(6), 717-733.